نکاتی در سلامت

آب مطلوب: آبی که میل میکنید بین 8 تا 12 درجه باید باشد.

آب سرد باعث ایجاد چربی کبد شده و انرژی بدن را کاهش میدهد.

همچنین آب سرد باعث ایجاد بیماریهای گوارشی میشود.

غلظت خون: یکی از عوامل اصلی در ایجاد غلظت خون آلودگی هواست.

این مساله باعث بی حالی و خواب آلودگی میشود.

برای درمان غلظت خون باید پیاده روی کرد و آب زیاد نوشید

همچنین باید مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داد.

با مصرف عرق کاسنی, شاطره, آب زرشک, آب انار و آب آلبالو غلظت

خون خود را کاهش دهید.

کبد چرب: یکی از عوامل اصلی ایجاد پوست کدر و جوشهای پوستی.

مصرف فست فود و غذای چرب همچنین آب بسیار سرد از عوامل

اصلی ایجاد چربی کبد است.

برای جلوگیری از ایجاد چربی, پس از غذا آب زرشک خالص بنوشید يا از عرقیات خنک مثل کاسنی و کیالک استفاده کنید.

پوست روشن: برای داشتن پوست روشن زیاد هزینه نکنید.

ماست دارای اسیدلاکتیک است که سفیدکننده پوست است. ماست ساده( ترش نباشد ) را به آرامی بر روی پوست بمالید. چند دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید.

تکرار این عمل یک بار در روز به مدت چند هفته باعث تغییر قابل توجهی در رنگ پوست و چهره میشود.

غلبه بر اضطراب: وقتی دچار اضطراب میشوید 10 دقیقه پیاده روی کنید. ترشح آندروفین اضطراب را کاهش میدهد.

همچنین خوردن یک عدد سیب زمینی یا موز به دلیل وجود پتاسیم بالا باعث تنظیم فشارخون میشود و تپش قلب را متعادل میکند.

ترش کردن معده:خوردن غذاهای چرب که دیرهضم است باعث میشود اسید معده بیشتر فعالیت کند- اسید در معده بالا بیاید وبه مری برسد و حالت بد ترش کردن را احساس کنیم.چند ساعت بعد از این غذاهای چرب نباید بخوابیم.

مصرف یک استکان از آب زرشک 125 پس از غذا در مدت زمان کوتاهی باعث هضم غذا میشود.

غذاهای تند- الکل – قهوه و شکلات چرب هم باعث رفلکس معده میشود.

تخم مرغ:هر تخم مرغ حاوی 70 کالری است. سرشار از پروتیین است که اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تامین میکند.

درست است که زرده تخم مرغ حاوی کلسترول است ولی دارای آنتی اکسیدان هایی است که از آب مروارید- آسیب های شبکیه چشم و برخی سرطان ها جلوگیری میکند.

هر روز صبحانه بخورید:با خوردن صبحانه ای که حاوی مقدار فراوان فیبر غذایی و پروتیین است گرسنگی خود را در طول روز کاهش دهیم که باعث حفظ تناسب اندام میگردد.

در صورت عدم خوردن صبحانه در طول روز احساس گرسنگی کرده و کالری زیاد جذب میکنیم.

 صبحانه را یک ساعت پس از بیدار شدن و شام را 3 ساعت قبل خواب میل کنید.

پوکی استخوان:حدود نیمی از خانم های بالاتر از 45 سال و 90 درصد بالای 75 سال دچار پوکی استخوان هستند.

دریافت کلسیم – پرهیز از مصرف زیاد نمک – پرهیز از مصرف زیاد پروتیین و پرهیز از مصرف نوشیدنی گاز دار شما را در برابر پوکی استخوان بیمه میکند.

 

ارسال نظر

نام :  
ایمیل :  
وبلاگ / سایت :  
 
دیدگاه :